fbpx
Se poate găti in ulei de măsline!
0
gatit in ulei de masline

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de măsline extravirgin sunt bine documentate, acesta fiind un element de bază al dietei mediteraneene. Cu toate acestea, există o percepție greșită că gătitul cu ulei de măsline distruge toate substanțele sale antioxidante și polifenolii. Un studiu publicat recent de Universitatea din Barcelona în Jurnalul Antioxidantilor (Vezi studiul) confirmă încă o dată faptul că uleiul de măsline extra virgin păstrează cantități semnificative din acești compuși sănătoși în timpul gătitului.

Cercetătorii studiului au căutat să determine cât de mult putem găti in ulei de măsline, la temperaturi de la 125° C la 170° C pentru a reduce conținutul fenolic și antioxidant al uleiului. Antioxidantii, cum ar fi vitamina C și E, joacă un rol crucial în prevenirea afectării celulelor de la radicalii liberi, iar uleiul de măsline extravirgin conține 500% mai mulți antioxidanți decât alte uleiuri comune, cum ar fi avocado sau uleiul de nucă, de cocos.

În laborator, folosind un ulei de măsline cu un nivel moderat de polifenoli, cercetătorii au simulat condițiile de gătit la domiciliu și au descoperit că, în timp ce conținutul de polifenoli a scăzut cu 40% la 125° C și 75% la 170° C în comparație cu uleiul de măsline brut, nivelurile de antioxidanți au rămas relativ mari.

Cercetătorul principal Julián Lozano a explicat că „în ciuda scăderii concentrației de polifenoli în timpul procesului de gătit”, uleiul după încălzire avea încă o cantitate suficientă de polifenoli pentru a se incadra in normele impuse de EFSA( Autoritatea Europeană pentru Siguranta Alimentară ). Aceste norme reglementează nivelul de polifenoli în uleiul de măsline, de pe urma cărora există beneficii precum reducerea colesterolului LDL și efecte antiinflamatorii.

Este important de menționat că, în acest studiu, uleiul a fost încălzit la temperaturi normale de gătit, dar nu au fost gatite alimente. Astfel, studiul nu a luat în considerare măsura în care unii dintre polifenolii și antioxidanții pierduți sunt protejați prin transferul la alimente, așa cum a fost descoperit într-un alt studiu recent care a găsit că alimentele preparate în ulei de măsline preiau antioxidanți în timpul procesul de gătire. (Vezi studiul)

In ceea ce priveste punctul de fum al uleiului de masline extravirgin, acesta se regaseste in media tuturor uleiurilor de gatit de pe piata.(vezi articol)

Rezultatele studiului 2020 din Barcelona consolidează baza de cunoștințe în creștere în jurul efectelor gătitului cu ulei de măsline. În ultimii cinci ani, cercetările au arătat că:

Nivelul antioxidanților prezenți în uleiul de măsline îl fac foarte stabil chiar și la temperaturi ridicate și, prin urmare, unul dintre cele mai sigure uleiuri pentru gătit. (Vezi studiul)
Antioxidanții din uleiul de măsline sunt „rezonabil termorezistenți” și că „un număr semnificativ de fenoli totali și fenoli individuali au rămas intacti chiar și după încălzirea până la 220 ° C”. (Vezi studiul)
Uleiul de măsline poate fi încălzit la temperaturi de prăjire de mai multe ori, fără a crea grăsimi trans. (Vezi studiul)
Luate împreună, aceste studii risipesc mitul că gătitul distruge beneficiile unice pentru sănătate ale uleiul de măsline extravirgin.

Comenteaza

Your email address will not be published.

0

TOP

X